joi, 25 noiembrie 2010

O prima impresie despre Tunisia

Sunt intr-o camera de hotel si ma relaxez putin inainte sa ies iar. Imi fac ordine in cap dupa o zi de vizitat statiuni, hoteluri, dupa schimbat de pareri si adunat informatii, dupa povesti si imagini multe si noi....
Ce-i drept, am venit aici cu prejudecati. Ma asteptam la o tara murdara, in genul Marocului, la urma urmei este o tara araba. Ma asteptam la hoteluri proaste, la oameni rai si la o atmosfera ametitoare.
Hotelurile nu sunt proaste. Au si ei cateva intr-adevar si te poti pacali foarte usor, insa sunt si hoteluri bune care merita. Tara este araba, dezvoltata pana la un punct si doar in unele aspecte, insa nu este murdara, iar oamenii nu sunt rai. E foarte ciudat sa vii in nordul Africii si sa auzi limba franceza vorbita de fiecare locuitor.
Si acum, partile foarte bune... Plaja este incredilbila, este lata, curata si are un nisip cum nu mi-am imaginat ca exista. Mai fin decat acest nisip este doar cel din Sahara, care mi s-a spus ca este ca praful. Nu am ajuns inca in desert, dar o sa merg si atunci o sa pot confirma. Apa este curata si foarte clara in ciuda nisipului fin. Peste tot sunt palmieri si floricele din acelea mediteraneene colorate. Daca nu ai vedea scris arabic peste tot, ai putea sa crezi ca esti intr-o locatie exotica. Dar... si aici este exotic!
Tunisia ofera locuri de vizitat pe cat de diferite, pe atat de rasfirate. In nord se poate vizita situl Carthaginei si un oras cu case ca in Santorini, pe toata coasta poti descoperi medinele din statiuni, in centru spre nord sunt muntii Atlas, iar in centru spre sud oaze si lacuri sarate in desert, in sud ai unul dintre cele mai bine pastrate coloseumuri si o asezare straveche cu locuinte troglodite, casa inchei totul fabulos cu celebrul desert Sahara.
Pot spune ca am ramas placut impresionata de aceasta tara si de ceea ce ofera unui calator insetat de noi descoperiri.
Voi reveni cu completari pe masura ce voi inainta spre nord...

2 comentarii:

  1. Sorina vezi ca trebuie sa-i dam si un info-trip .Sper sa nu ne duci cu autocarul !!!!! In Zakynthos merg si cu autocarul .

    RăspundețiȘtergere
  2. Zakynthos e mai la indemana ca sa zicem asa... O sa fie si info, evident :)

    RăspundețiȘtergere